Ruszyła ogólnopolska akcja społeczna „Żyj z głową. W kasku”

Ruszyła ogólnopolska akcja społeczna „Żyj z głową. W kasku”, która promuje bezpieczne i odpowiedzialne uprawianie tych dyscyplin sportu, przy których zalecane jest używanie kasku (narciarstwo, snowboard, rower).  Akcję spierają m.in. GOPR, PZN oraz ludzie świata sportu i show biznesu.

Głównym kanałem komunikacyjnym akcji jest serwis internetowy www.wKasku.pl, w którym znajduje się kompendium wiedzy na temat zalet używania kasków.

Fani i sympatycy jazdy w kasku mogą też dołączyć do akcji poprzez stronę na Facebook.com http://www.facebook.com/pages/Zyj-z-glowa-W-kasku/227210284027

Zaplanowane są dwie edycje akcji: zimowa i letni, a pierwsza odsłona rozpoczynająca sezon zimowy 2009/2010 skupi się na takich dyscyplinach jak: narciarstwo i snowboard. Wiosną organizatorzy zachęcać będą do noszenia kasków wszystkich rowerzystów, amatorów skateboardingu, kiteboardingu oraz wspinaczki skalnej.

Przygotowując akcję, Agencja TravelBrain.pl wyszła naprzeciw podpisanej 23 grudnia 2009 roku przez Prezydenta RP nowelizacji do ustawy o kulturze fizycznej. Nowelizacja wniosła nakaz używania kasków przez narciarzy i snowboardzistów, którzy nie ukończyli 15 lat. Akcja zachęca wszystkich narciarzy i snowboardzistów – bez względu na wiek  – aby jeździli w kaskach..

Ideę akcji wsparli znani sportowcy i ludzie show biznesu. Mateusz Ligocki, najbardziej utytułowany polski snowboardzista deklaruje: „…freeriding po lesie, czy zwykły dzień spędzony na desce, zawsze mam ze sobą kask…”, a Kinga Rusin znana prezenterka i dziennikarka TV, prywatnie zapalona narciarka, opowiadając organizatorom o swoich doświadczeniach podkreśliła: „Już kilka razy kask ocalił moją głowę i przy okazji całą resztę też”. Do akcji dołączyli się także GOPR i Polski Związek Narciarski.

Jak zapewnia Agnieszka Kardaszewska z agencji TravelBrain.pl: „nasza akcja ma na celu promocję bezpiecznego i odpowiedzialnego uprawiania dyscyplin sportowych, w których noszenie kasku na głowie nie jest obowiązkowe, ale oczywiste jest, że jego używanie może znacznie poprawić bezpieczeństwo.”

W ramach akcji ogłoszono konkurs na logotyp akcji. Pośród najlepszych projektów zostanie rozlosowany bezpieczny kask narciarki.

Piotr Trybalski z agencji TravelBrain.pl mówi o treści serwisu:  „na stronie www.wkasku.pl zostaną opisane praktyczne elementy: dlaczego warto jeździć w kasku, jak dobrać bezpieczny kask, normy bezpieczeństwa dla kasków, baza bezpiecznych kasków dostępnych na polskim rynku – w formie tekstów, zdjęć i filmów. Dodatkowo, w serwisie swoje adresy mogą zgłaszać szkoły narciarskie, , które uczą kursantów od samego początku jazdy w kaskach. Serwis zostanie wzbogacony w wypowiedzi znanych sportowców i gwiazd na temat ich przygód związanych z używaniem (lub nie używaniem) kasków oraz forum dyskusyjne, na którym będzie można podyskutować na tematy związane z bezpieczeństwem jak i o samych kaskach…”

Projekt ma charakter akcji społecznej, planowana jest realizacja działań na różnych płaszczyznach komunikacyjnych (serwis internetowy akcji www.wKasku.pl, kampanie mailingowe, kampanie bannerowe w serwisach partnerów, działania w ramach marketingu wirusowego i internet event marketingu, promocja w partnerskich ośrodkach narciarskich). Akcje wspierają media: Onet.pl, Plejada.pl, SkiPanorama.pl – lista sympatyków jest wciąż otwarta, można się zgłaszać

Kontakt:
Agnieszka Kardaszewska, tel.: +48 506 080 600, email: agnieszka@travelbrain.pl
Piotr Trybalski, tel.: +48 791 851 871, email: piotr@travelbrain.pl

Organizatorem akcji jest TravelBrain.pl, ul. Obozowa 50A/15, 30-383 Kraków.

Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply